søndag, januar 28, 2007

En travel uke...

Tirsdag startet jeg valpekurs. På dagen gikk vi ned på piren å hentet prosjektor på jobben til Håkon. Bikkjene fikk gå løse store deler av veien, og så ut til å storkose seg. Oban fikk et "fuglekikk" igjen, og holdt på å legge på svøm i nidelva mang en gang.

Onsdag... brrr bikkjekaldt, alle hunder er inne da, liten entusiasme om nidarostrening iallefall.....

Torsdag og Fredag hadde vi gode treninger på banen. Trixi begynner å skjønne utgangsstilling, og Oban er bare blitt mer gal etter fugl og fredag ville han ikke ha ball!

I går fikk hundene ligge 4 timer i bilen mens jeg hadde individuelle timer på valpekurset. Etterpå var vi på skitur. Trixi stakar begynte å gjespe med engang hun så skiene ute av bilen. Men hun fikk gå løs og så egentlig ganske fornøyd ut. På tilbake veien fikk jeg henne til å gå forran Oban som "hare", noe som fungerte veldig bra! Hun pilte riktignok bak meg igjen hver gang Oban tok henne igjen, men dette kan være "en skiløsning".

I dag hoppet Oban etter en kråkemann som driver å erter oss daglig. Det kjennes ut som jeg har ødelagt noen muskelfiber i skulderen :-( Også i dag har det vært 4 timer på asko for min del, bikkjene har vært hjemme. Skulle egentlig på langtur med Inger Helene og Balder, men kom hjem med feber og har sovet litt mer to vovver inntil meg, forran ovnen.

Ingen kommentarer: