søndag, februar 11, 2007

Liten aktivitet....

Denne uken har vært preget av jobb og hundeskoleaktivietet hver kveld....

Torsdag hadde vi avsluttning på grunnferdighetskurset som startet i oktober. Vi var hjemme hos Marit, som dekket opp med vafler og god atmotsfære, takk! Vi bestemte oss vel egentlig om å fortsette å trene på torsdagene.... Dag Owe hadde med seg Trixi. Selvom det har vært mye å gjøre har det vært godt å få henne tilbake.

Selvom Jan Erik ikke synes noe om å ha to hunder i huset, må jeg innrømme at jeg det er helt perfekt, Oban ser også ut til at han etterhvert ut til å like det. Hver morgen sitter han ved buret hennes og venter på at vi skal ut på tur. Trixi begynner å bli mer frimodig :-) Farten har tatt seg opp på ute(sammen med oban kan hun faktisk galoppere helt inn til meg!), og holdning blir stadig bedre. Inne er hun eksemplarisk, med unntak av når hun fredag kveld gikk til "angrep" på fortønna, og velvet hele saken.... Vi har trent litt. Utgangstillingen blir bedre. Dekken blir bedre, og har kontroll når vi går tett forbi fremmende folk (uten at hun hilser). Skal prøve å ha en treningstur med begge alene hver dag, - det blir langt til lp1 med Trixi hvis vi ikke trener, og jeg HAR lyst til å trene på sau snart!

I helgen har vi hatt første helg av Trenerkurset på hundeskolen. En kjempe gjeng, med mange kunnskapsrike folk, og flotte hunder!

Desverre har jeg fått feber og ligger på sofa'n å døser, med litt dårlig samvittighet for fiskene som må ha "nytt hjem"....

Ingen kommentarer: