søndag, februar 24, 2008

Lydighet og agility på rotvoll

I dag møtte jeg Nina, Annica og Beate på Rotvoll for å trene litt agility. Nina og Annica har bilen full av hinder (slalom og hopp). Jeg har foreløpig bare 1 hoppehinder, -de var utsolgt for 32mm rør på biltema....

Jentene var litt sene så jeg og Obi fikk en fin lydighetsøkt før agility treningen begynte.... I dag var både innkallingen og fremadsendingen til kjegle kjempe bra! Første utsending til kjegle var fra ca 20meter (uten kommando), Obi løp med kanon fart, og stilte seg flott opp BAK kjegla :-)

-Jeg har vært nøyere på hva jeg har godtatt under treninga i det siste. Jeg har vært knallhard med meg selv for å ikke la han rette feil selv.... En feil skal jo ALLTID føre til at jeg bryter hele øvelsen, men har vært for sløv... Men nå er det andre boller! Og det gir resultater på litt sikt :-)

Dagens agilitytrening var inspirert av Fanny sitt innlegg
http://www.klickerklok.se/blog/dubbelbox-one-jump-och-bakombytesthreadles/

- Først en økt med bakombytte noe som viste seg å være vanskelig. Vi har ikke brukt bakombytte nesten i det hele tatt siden vi var på kurset med Eva, og første omgang hadde han VELDIG store buer... Men han tok seg inn etterhvert.
- Økt to med framforbytter, mye lettere ja. Tydlig Obi synes det og for det gikk veldig mye letter (kanskje fordi jeg var flinkere til å løpe?). Da ble han førervar og fin... tegner bra :-) Føler at jeg har mer kontroll med framforbytter, men det
skal sies, det er mye mer slitsomt!


Legger ut mer bilder på bildebloggen....

Ingen kommentarer: