søndag, mars 04, 2007

Flink Trixi på gjeterhundtrening!

I dag var vi på gjeterhundtrening på første gang siden jul.

Instruktrøren la det opp slik at skulle lykkes mest mulig. Så vi begynte sakte rolig med å holde sauen rolig (de første minuttene ble hun holdt i bånd). Så fikk vi lov å gå rolig nedover veien der Trixi holde drive sauen mot meg. Jeg trodde jeg hadde gått mye bakover i min tid som hundetreniner, men jeg fikk kjenne i dag at jeg er ute av trening..... Men Trixi gikk rolig og konsentrert med sauene fint forran seg, og la seg fint på kommando :-) Neste økt fikk vi lov prøve å hente sauene sauene på ca 20m avstand. Også dette gikk bra. Vi hadde totalt 4 øker, og det gikk kjempe bra! Det var et par ganger der hun gikk på sauen, -litt vel umotivert. Dette skjedde helt i starten der jeg fikk stor avstand til sauen, mens Trixi var rel. nært.

Var egentlig overrasket over at dekken fungerte ganske bra. Det som derimot ikke fungerte like bra var "bli" kommandoen, som vi helt klart må jobbe mer med!

Totalt sett hadde gikk dette mye bedre enn forventet og var kjempe artig!

Ingen kommentarer: