fredag, september 29, 2006

agility trening en tidlig morgen...

.... ok, ikke så veldig tidlig.

Fikk oss en liten overraskelse når vi kom på agilitybanen i halv ti tida i dag (går blir det vel kanskje nå), der var nemlig en halv klasse fra øya videregående skole med 8 hunder. Alle på banen! Men vi fikk gå i en pause, med 7 elever, 8 hunder og en instruktør som publikum ;-)

Oban ble litt forstyrret av alle hundene, men han gikk ganske bra. Trente to ulike små baner (en seks -hoppehinder, og møne + tunnel på ene banen). Innimellom hadde vi også slalomtrening. I dag hadde Oban mye bedre fart på slalomen, og mye mindre feil. Ikke overraskende, mengde trening ser ut til å veldig god effekt på han.

På kurset lærte vi å føre med den hånden som var lengst fra hunden når vi går rett fram, -dette er motsatt av hva vi har lært før. I dag "gikk jeg tilbake" og så at jeg med engang jeg er mye tryggere på hvordan jeg skal få hunden gjennom banen. Tror jeg skal fortsette med det.

Ingen kommentarer: