mandag, august 28, 2006

Høst trening.

Nå er det lenge siden vi har blogget.... -Men vi har ikke sluttet å trene!

Prøver å ta en liten lydighetsøkt hver dag nå. Tenkte å starte kl 2 23 september. Apportering, avstandskommandering, dekk/stå under marsj er mer eller mindre i boks. Det er stå under innkalling og hopp over hinder som ikke er ferdig. -Den siste er heller ikke trent på..... Men skal få lånt meg et hoppehinder.

Vi begynt på agility kurs. Oban er artig å trene med. Han er kontrolerbar, men med god fart. Jeg må lære meg å styre han på en skikkelig måte, så kan dette bli bra. Slalom har vi ikke har trent på siden 16mai da nabo'n kastet slalomstativet vår. Han trenger hjelp med de to første pinnene, det regner jeg med at kommer seg med litt trening. Men hvis jeg går for fort fram ved siden av, bommer han på porter. Foreløpig må jeg altså holde meg litt i bakkant selvom det selvfølgelig er ønskelig at han tar hele selvstendig uansett hvor jeg er.

Ellers har vi i dag begynt med høsttrening, altså sykling i tillegg til annen aktivitet. Skal prøve å sykle/jobbe (eller annen ren kondis trening) med han iallefall annen hver dag. Han er i elendig form etter skaden og sommerferie, og det merkes på både lydighets og agility trening.

Ingen kommentarer: