onsdag, oktober 07, 2009

En kjempe hund!

I dag har vi vært ute med Maja og lille jaktcocker Cirkus(7mnd). Løs ble Cirkus litt i villeste laget for Arran. Men på tur i bånd gikk det helt greit. De vandret i regnet sammen i en times tid. Vel hjemme er det godt å sove på fanget til far!

Men jeg blir bare mer og mer overbevist om at vi har fått en kjempe hund! Han er matgal og lett å leke med!

Han kommer uttpå kvelden og vil trene. Og han tilbyr bra med grunnferdigheter allerede, selvom vi bare leker ennå.

På første tur i dag tidlig møtte vi en for Arran rar dame med høyhelte sko og en skummel trillekoffort. -En yppelig mulighet til god miljøtrening! Etter to belønninger skjønte viste han tydlig at han hadde skjønt hva jeg ville. Full gallop etter trillekofforten, stoppet før han kom til enden av båndet og så på meg. Passet på at jeg kun belønnet når han hadde fokus på kofforten. Damen med trillekofforten trodde sikkert jeg var gal, men hvem bryr seg om det når man har hatt en god treningsøkt?

Ingen kommentarer: